Ana içeriğe atla

BDH Bilişim Bir Cihaz Onarım Hizmeti Skandalı (Şikayet Var) (KAZANDIK)

 BDH - Bilisim Destek Hizmetleri ile olan ikinci maceramı paylaşmak istiyorum ki Türkiye'de sırf şu BDH Bilişim yüzünden neden Lenovo alınmaz herkes anlasın.




Daha önce de 7 ay serviste kalan bir cihazımın macerasını es geçip şu an canlı canlıya yaşadığım olayı anlatıyorum. Lenovo marka dizüstü bilgisayarıma otomatik bir BIOS güncellemesi geldi ve ben de yükledim. BIOS güncellemesinden sonra cihaz tekrardan açılmadı. Ben de teknik servisi aradım (BDH) ve bana isterlerse cihazı kargo ile gönderebileceğimi veya gelip kendimin bırakabileceğimi söylediler. Ben de iş yerime yakın olması hasebiyle kendim bırakmaya gittim. Orada üç bayan vardı ürünü teslim etmek üzere, onlardan birisi başka bir mağdur ile kavga etmek ile meşgul iken ben bir diğerine yöneldim. Derdimi anlattım; otomatik BIOS güncellemesi geldi ben sadece yüklenmesi talimatı verdim ve restart atıp BIOS'u da güncelledi ama ikinci restarttan sonra açılmadı. Hanımefendi güya notlarını alırken bu neden açılmıyor sizin cihaz freedos geliyor siz buna sistem yüklememişsiniz diye diretiyor. Sistem ne diyorum sistem işte bilmiyor musunuz dedi bana. Hanımefendi BIOS'u gelen güncelleme ile ezildi ondan açılmıyor diyorum işte sistem yüklememişsiniz, Windows filan dedi... O an zaten nasıl bir yere düştüğümü anladım.

Teknik servis için PC'yi alıp güya inceleyen kişi daha işletim sistemi ile BIOS'un farkını bilmemekteydi. Ona hanımefendi siz dediklerimi oraya not düşerseniz, teknik destekteki arkadaşlar beni anlayacaklardır merak etmeyin ben de yazılım mühendisiyim ve anlıyorum bu işlerden dememe rağmen şahısı ikna etmem 15 dakikamı aldı. Daha sonraki kriz ise işte bu bir kullanıcı hatası demeleri oldu. Otomatik gelen bir güncelleme nasıl benim hatam olabilir anlayamıyorum dedim, o konuda bir türlü ikna olmadı hanımefendi maalesef. Neyse işte teknik destek arıza tespit bedeli 108TL olacağını ve daha sonra bana bir teklif yollanacağı söylendi. Bu Arıza Tespit Ücretini de gelen teklifi kabul etsem de etmesem de ödeyeceğime dair bir sözleşmeyi bana imzalattılar.

Nasıl olsa basit bir şeydir BIOS sıfırlamak çok da masraf çıkarmazlar umuduyla cihazı verdim ve teklifi beklemeye koyuldum. Açıkçası sorunun bir kullanıcı hatası olarak görülmesine de hiç bir anlam veremedim. Daha sonra beklenen teklif çok kısa süre içinde geldi. Evet şu an teklifi altta paylaşıyorum:



Evet basit bir BIOS yazımı veya değişimi yapmak yerine o kadar teknik ve bilgililer ki arkadaşlar çözümü tüm anakartı değiştirmekte ve bunu da bütün dizüstü PC'nin sıfırından daha pahalı bir ücrete yapacakları şekilde bir teklif göndermişler. Tam olarak 4574,06 TL 'ye...

Zaten firmanın şikayet var profiline baktığınızda her şey daha şeffaf hale gelecektir...

Benim adıma kelimelerin kifayetsiz kaldığı bir an, siz siz olun Türkiye'de resmi teknik onarım işçiliğini BDH yürütürken Lenovo almayın. Bu benim yaşadığım ikinci skandal..

Sizler de yaşadığınız sorunları yorum olarak bildirebilirsiniz...

REVİZE

Sizlere tavsiyem mücadeleyi elden bırakmamanız. Sonunda direnerek haklı olduğumu kanıtlayıp revize edilen fiyat teklifini almayı başarmıştım. Revize edilen teklifi biraz geç de olsa aşağıda paylaşıyorum.







Yorumlar

Yorum Gönder

Konuyla ilgili yorum giriniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino Buzzer için Örnek Müzik Kodları

Bugün ki yazımda programlaması tamamıyla bana ait olan bazı buzzer kodlarını yazımın devamında paylaşıyor olacağım. Öncelikle bağlantı şemasıyla başlayalım; Malzemeler: Arduino (Uno, Nano, Mega) 100 Ohm Direnç Breadboard Bağlama Tarifi: Buzzer'da iki bacak bulunur. Buzzer'ın üstüne baktığınızda bacaklardan birisinin hizasında (+) yazar. Bu bacağı 8 No.lu pine bağlayabilirsiniz. veya istediğiniz herhangi başka bir digital bacak da olabilir. Kodunuzu da ona göre düzenlemeniz gerekir. İkinci bacağı da direnç üzerinden GND (-) Toprak hattına bağlamak gerekir. Bağlantı Şeması: Yukarıdaki şemada siyah (-), kırmızı (+) ucu temsil etmektedir. Ben kodlara ilgili notaların frekanslarını ekledim. Örnek olarak da 2 adet müziği buraya ekleyeceğim. sizler diğer müziklerin notalarını öğrendikten sonra duraksamaları deneme yanılma yoluyla bulabilirsiniz. Takıldığınız yerde aşağıya yorum bırakırsanız seve seve yardımcı da olabilirim. Notalar: 1 2 3 4 5 6 7

16x2 LCD I2C (i2c) Hataları ve Çözümler

Merhaba arkadaşlar arduino I2C modülü kullanımında oluşan bazı hatalardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle bu modülle görüntü alamıyorsanız arkasındaki potansiyometreyi sağa ve sola çevirerek uygun konstrata getirin bu sebeple yazılar görünmüyor olabilir. Bağladığınızda arduino kapanıyorsa kısa devre vardır lehim aralıklarını kontrol edin temas olabiliyor. Eğer tek karakter ekranda çıkıyor diğer karakterler çıkmıyorsa aşağıda verdiğim kütüpaneyi yükleyin sorununuz çözülecektir. Eğer buna rağmen görüntü alamıyorsanız LCD panel adresiniz farklı olabilir  LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);  kod satırındaki " 27 " yi " 3f " yapın. Yani şöyle olmalı  LiquidCrystal_I2C lcd(0x3f, 16, 2);  Bu şekilde büyük olasılıkla görüntü alamama sorununuz çözülecektir. I2C Port bağlantıları şöyle olmalıdır: gnd-gnd vcc - 5 v sda- A4 scl-A5 pinine bağlanmalıdır. Örnek Kod: #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> // LCD adres 0x3f 16 kara

PID Algoritmalı Çizgi İzleyen Robot (PID Line Follower)

PID var olan bir problemin çözümünde  Oranı, integrali ve Türevi toplayarak bir hata oranı çıkarır ve bunu minimuma indirgemek için bir yol geliştirilir. Daha sonra PID'nin detaylı açıklamasını yaparım. Bu yazıdaki amacım hani hep gördüğünüz virajları çok hızlı dönen çizgi izleyenlerin nasıl yapıldıklarını nacizane göstermek. Malzemeler: Arduino Nano veya UNO Pololu QTR 8RC Kızıl ötesi sensör dizisi Pololu TB6612FNG Motor Sürücü 2 Adet Redüktörlü 6V DC Motor 9V Tercihen Duracell Pil (Arduino beslemesi için)  11.1V bir Li-Po pil (Motor sürücü için) Bağlantı Şeması: Kaynak Kodu: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 #include <QTRSensors.h> #define Kp 0 // Kendi deneyimlerinizle bulmanız gerekli küçük bir değer ile başlayıp, büyütebilirsiniz en kararlı Kp değerini bulana kadar.. #