Ana içeriğe atla

Raspberry Pi ile Kodlamaya Giriş

Adım - 1 Raspberry'nize işletim sistemi yüklemek

Raspberry'de kodlamaya başlamak için Arduino'nun aksine sisteminize işletim sistemi yüklemeniz gerekmekte. Ben ise zaten hali hazırda Raspberry ile bütünleşmiş olan Raspbian işletim sistemini öneriyorum. Yükleme işlemleri basittir, nette ufak araştırmalar sonucu bulabilirsiniz. İleride bununla ilgili talepler olursa şayet seve seve onunla ilgili de bir makale yazarım.

Adım - 2 Python 3 ile kodlamaya başlamak

Raspberry'i bir çok dil ile kodlayabilirsiniz bunlardan en popüler 3 tanesi;
  1. Python
  2. C#
  3. C
Python ile kodlamak dokümanlara erişim noktasında çok mantıklı olsa da sisteminize Windows 10 IoT Core yükleyerek C# ve Visual Studio ile de kodlamanız mümkün. Şimdi gel gelelim Raspbian üzerinden kodlamaya başlamaya.
Sisteminizde Raspbean yüklü olduğunu varsayarak anlatmaya başlıyorum;
Sol üstteki Rasperry simgesine tıklayıp > Programming > Python 3 (IDLE) adımlarını izleyerek Python arayüzüne ulaşabilirsiniz.



Adım - 3 Raspberry üzerindeki pinleri tanımak

Raspberry'i bir gömülü sistem cihazı olarak kullanmak istiyorsanız bu adım da kafanızı karıştıracak adımların başlarında geliyor. Bununla ilgili önceki makalemi inceleyebilirsiniz.

Link : Raspberry PI ve GPIO Kontrolü


Sonraki makalemizde örnek bir LED yakma uygulamasını bulabilirniz. Soru ve görüşlerinizi yorum olarak altta bildirebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino Buzzer için Örnek Müzik Kodları

Bugün ki yazımda programlaması tamamıyla bana ait olan bazı buzzer kodlarını yazımın devamında paylaşıyor olacağım. Öncelikle bağlantı şemasıyla başlayalım; Malzemeler: Arduino (Uno, Nano, Mega) 100 Ohm Direnç Breadboard Bağlama Tarifi: Buzzer'da iki bacak bulunur. Buzzer'ın üstüne baktığınızda bacaklardan birisinin hizasında (+) yazar. Bu bacağı 8 No.lu pine bağlayabilirsiniz. veya istediğiniz herhangi başka bir digital bacak da olabilir. Kodunuzu da ona göre düzenlemeniz gerekir. İkinci bacağı da direnç üzerinden GND (-) Toprak hattına bağlamak gerekir. Bağlantı Şeması: Yukarıdaki şemada siyah (-), kırmızı (+) ucu temsil etmektedir. Ben kodlara ilgili notaların frekanslarını ekledim. Örnek olarak da 2 adet müziği buraya ekleyeceğim. sizler diğer müziklerin notalarını öğrendikten sonra duraksamaları deneme yanılma yoluyla bulabilirsiniz. Takıldığınız yerde aşağıya yorum bırakırsanız seve seve yardımcı da olabilirim. Notalar: 1 2 3 4 5 6 7

16x2 LCD I2C (i2c) Hataları ve Çözümler

Merhaba arkadaşlar arduino I2C modülü kullanımında oluşan bazı hatalardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle bu modülle görüntü alamıyorsanız arkasındaki potansiyometreyi sağa ve sola çevirerek uygun konstrata getirin bu sebeple yazılar görünmüyor olabilir. Bağladığınızda arduino kapanıyorsa kısa devre vardır lehim aralıklarını kontrol edin temas olabiliyor. Eğer tek karakter ekranda çıkıyor diğer karakterler çıkmıyorsa aşağıda verdiğim kütüpaneyi yükleyin sorununuz çözülecektir. Eğer buna rağmen görüntü alamıyorsanız LCD panel adresiniz farklı olabilir  LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);  kod satırındaki " 27 " yi " 3f " yapın. Yani şöyle olmalı  LiquidCrystal_I2C lcd(0x3f, 16, 2);  Bu şekilde büyük olasılıkla görüntü alamama sorununuz çözülecektir. I2C Port bağlantıları şöyle olmalıdır: gnd-gnd vcc - 5 v sda- A4 scl-A5 pinine bağlanmalıdır. Örnek Kod: #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> // LCD adres 0x3f 16 kara

PID Algoritmalı Çizgi İzleyen Robot (PID Line Follower)

PID var olan bir problemin çözümünde  Oranı, integrali ve Türevi toplayarak bir hata oranı çıkarır ve bunu minimuma indirgemek için bir yol geliştirilir. Daha sonra PID'nin detaylı açıklamasını yaparım. Bu yazıdaki amacım hani hep gördüğünüz virajları çok hızlı dönen çizgi izleyenlerin nasıl yapıldıklarını nacizane göstermek. Malzemeler: Arduino Nano veya UNO Pololu QTR 8RC Kızıl ötesi sensör dizisi Pololu TB6612FNG Motor Sürücü 2 Adet Redüktörlü 6V DC Motor 9V Tercihen Duracell Pil (Arduino beslemesi için)  11.1V bir Li-Po pil (Motor sürücü için) Bağlantı Şeması: Kaynak Kodu: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 #include <QTRSensors.h> #define Kp 0 // Kendi deneyimlerinizle bulmanız gerekli küçük bir değer ile başlayıp, büyütebilirsiniz en kararlı Kp değerini bulana kadar.. #