Ana içeriğe atla

Pokemon Shock Olayının Perde Arkası (Yasaklanmış Pokemon Bölümü)





Pokemon Shock Nedir?

Bahsini edeceğimiz olay; 16 Aralık 1997'de Japonya'da gerçekleşmiş.  Pokemon'un "Electric Soldier Porygon" isimli bölümünü izleyen 685 adet çocuk mide bulantısından, epilepsi nöbetlerine kadar çeşitli şikayetlerle hastahaneye kaldırılıyorlar. Aynı gün gündem olan olay Japon borsasını da yerin dibine gömerek bir müddet piyasalara da geçici bir şok olarak yansıyor. Bu olay Japonya'da Pokemon Shock adıyla anılmaya başlanıyor. Olay ile ilgili bir sürü komplo teorileri günümüzde dahi hâla mevcut. 25. Kare tekniği diyenler illuminati diyenler vs. vs.
Bu noktada  Pokemon'un bir japon animesi olduğunu ve ABD'nin kötü namlı cartoon firmalarıyla yakından uzaktan alakası olmadığını belirtmekte fayda var. Gel gelelim olayın gerçek sebebine.

Pokemon Shock'un Gerçek Nedeni Neydi?


 Bahsi geçen bölüm olan "Electric Soldier Porygon" bölümünde Pikachu, havadaki roketleri patlatmak için elektrik saldırı yapıyor ve akabinde roketler patlıyor. Roketler güya patlıyormuş gibi ekranda kırmızı ve mavi renkler belli bir müddet sürekli yanıyor ve sönüyor. Bu kısmı izledikten sonra çocukların ekseriyeti baş dönmesi ve mide bulantısının yanında geçici körlükler ve hatta epilepsi nöbetleri gibi şikayetler yaşamaya başlıyorlar. Kayıtlara göre hastahanelere 685 çocuk bu tür şikayetler ile getirilmiş, bunların 375'i kız 310'u erkek çocuklardan oluşmakta. O gün Japon borsa hisseleri dibe vuruyor. Sonradan bütün çocuklarda araştırma yapılıyor ve 4000 kişide bir görülen "Photosensitive Seizures" yani ışığa karşı aşırı hassasiyet bu 685 çocuğun hepsinde görüyor. O an'da aynı bölümü milyonlarca çocuk izliyormuş ve bu nadir görülen hastalığın bu kadar çok çocukta aynı gün tetiklenmesi normal görülüyor. Daha sonradan bu bölüm yayından kaldırıldı ve Pokemon'un içinde böyle bölümün varlığından hiç bahseilmedi.
 İlgili bölümü aşağıda bulabilirsiniz; İzlediğimde benim dâhi midem bulandı. Birden çok kere izlemenizi kat'iyen tavsiye etmiyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino Buzzer için Örnek Müzik Kodları

Bugün ki yazımda programlaması tamamıyla bana ait olan bazı buzzer kodlarını yazımın devamında paylaşıyor olacağım. Öncelikle bağlantı şemasıyla başlayalım; Malzemeler: Arduino (Uno, Nano, Mega) 100 Ohm Direnç Breadboard Bağlama Tarifi: Buzzer'da iki bacak bulunur. Buzzer'ın üstüne baktığınızda bacaklardan birisinin hizasında (+) yazar. Bu bacağı 8 No.lu pine bağlayabilirsiniz. veya istediğiniz herhangi başka bir digital bacak da olabilir. Kodunuzu da ona göre düzenlemeniz gerekir. İkinci bacağı da direnç üzerinden GND (-) Toprak hattına bağlamak gerekir. Bağlantı Şeması: Yukarıdaki şemada siyah (-), kırmızı (+) ucu temsil etmektedir. Ben kodlara ilgili notaların frekanslarını ekledim. Örnek olarak da 2 adet müziği buraya ekleyeceğim. sizler diğer müziklerin notalarını öğrendikten sonra duraksamaları deneme yanılma yoluyla bulabilirsiniz. Takıldığınız yerde aşağıya yorum bırakırsanız seve seve yardımcı da olabilirim. Notalar: 1 2 3 4 5 6 7

16x2 LCD I2C (i2c) Hataları ve Çözümler

Merhaba arkadaşlar arduino I2C modülü kullanımında oluşan bazı hatalardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle bu modülle görüntü alamıyorsanız arkasındaki potansiyometreyi sağa ve sola çevirerek uygun konstrata getirin bu sebeple yazılar görünmüyor olabilir. Bağladığınızda arduino kapanıyorsa kısa devre vardır lehim aralıklarını kontrol edin temas olabiliyor. Eğer tek karakter ekranda çıkıyor diğer karakterler çıkmıyorsa aşağıda verdiğim kütüpaneyi yükleyin sorununuz çözülecektir. Eğer buna rağmen görüntü alamıyorsanız LCD panel adresiniz farklı olabilir  LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);  kod satırındaki " 27 " yi " 3f " yapın. Yani şöyle olmalı  LiquidCrystal_I2C lcd(0x3f, 16, 2);  Bu şekilde büyük olasılıkla görüntü alamama sorununuz çözülecektir. I2C Port bağlantıları şöyle olmalıdır: gnd-gnd vcc - 5 v sda- A4 scl-A5 pinine bağlanmalıdır. Örnek Kod: #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> // LCD adres 0x3f 16 kara

PID Algoritmalı Çizgi İzleyen Robot (PID Line Follower)

PID var olan bir problemin çözümünde  Oranı, integrali ve Türevi toplayarak bir hata oranı çıkarır ve bunu minimuma indirgemek için bir yol geliştirilir. Daha sonra PID'nin detaylı açıklamasını yaparım. Bu yazıdaki amacım hani hep gördüğünüz virajları çok hızlı dönen çizgi izleyenlerin nasıl yapıldıklarını nacizane göstermek. Malzemeler: Arduino Nano veya UNO Pololu QTR 8RC Kızıl ötesi sensör dizisi Pololu TB6612FNG Motor Sürücü 2 Adet Redüktörlü 6V DC Motor 9V Tercihen Duracell Pil (Arduino beslemesi için)  11.1V bir Li-Po pil (Motor sürücü için) Bağlantı Şeması: Kaynak Kodu: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 #include <QTRSensors.h> #define Kp 0 // Kendi deneyimlerinizle bulmanız gerekli küçük bir değer ile başlayıp, büyütebilirsiniz en kararlı Kp değerini bulana kadar.. #